روشهای تبلیغاتی در دنیا ، اساسا برپایه اینترنت و فضای مجازی می باشد

امروزه روشهای تبلیغاتی در دنیا ، اساسا برپایه اینترنت و فضای مجازی می باشد .در ادوار نه چندان دور تبلیغات بصورت کاغذی و در قالب طراحی کاتالوگ ، بروشور ، بیلبوردهای بزرگ ، بنرهای تبلیغاتی و غيره بود .
تبلیغات جديد در حال حاضر مختص به تبلیغات در تلویزیون و روزنامه ها و به طور کلی رسانه ها منحصرنخو اهد شد.امروزه روشهای نوین برای اجراي تبلیغات در سازمانها استفاده مي شودکه با نگاه کردن به این شیوه می توان دید وسيع تری به تبلیغات امروزی پیدا کنید و یک سری ایده های کارامد و مفید در ذهن برای انجام فعالیت های تبلیغاتی داشته باشید.
در حال حاضر در کشورهای پیشرفته و مدرن تبلیغات و بازاریابی بخش مهمی از کسب وکار می باشد اگر یک محصول خوب یا دسته ای از خدمات کارامد و مفید را در اختیار دارید باید بدانید که با چه هنری آن محصول و خدمات را به فروش برسانید.
دربسيار از كشورها با سبك هاي قديم، هزينه هاي سر سام آور تبليغات در رسانه و بيلبورد هاي كنار خيابان بدون هيچ توجيه اقتصادي پرداخت می گردد و اينكه اين نوع سبك در معرفي يا فروش محصول چقدر می تواند موثر باشد؛ كسی نمی داند.
حال ما بستری فراهم ودرحال توسعه آن هستيم كه به شیوه تبلیغات مدرن که شامل تبلیغات تشویقی و ترغیبی می باشد با استفاده از هدایای تبلیغاتی ذهن بیننده را ترغیب و تشو یق می نماید .این حرکت به نوعی جلب توجه بیننده محسوب می گردد و روشی مؤثر در عرصه تبلیغات است.
گفتنی است تهیه هدایای تبلیغاتی و تشویقی و طراحی رویدادهای رسانه ای باید بسیار خلاقانه ، تاثیرگذار و کارآمد باشد تا برای صاحب برند سودمند و دارای توجیه اقتصادی باشد.از این نوع تبلیغ هم میتوان در فروشگاه ها و هم وبسایتها و فروشگاه های اینترنتی استفاده کرد.
لازم به ذکر است که هنوز هم شرکتهایی هستند که برای انجام کارهای تبلیغاتی محصولات و خدمات خود از شیوه های سنتی استفاده می نمایند و به هیچ عنوان از روش های تبلیغات مدرن استفاده نمی کنند؛ اما باید بدانید که در این عرصه بازیگران بسیار حرفه ایی در بازار هستند که علاقه بسیار زیادی به روش های تازه تیلبغات مدرن دارند.